Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Reisschema 24 dagen Maleisie met baby

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Reisschema 24 dagen Maleisie met baby

Berichtdoor _e_l_i_n_e_ » Do 03 November 2016 19:53

Na al heerlijk rond gespeurd te hebben op deze fijne website wil ik langzaam tot een schema komen.
Wij hebben al veel gereisd met zijn 2e, alle grote werelddelen wel aangedaan en we willen hier dan ook eigenlijk niet mee stoppen nu we een zoontje van 5 maanden hebben.
Ons plan is om naar Maleisië te gaan omdat we begrepen hebben dat dit een land is wat prima te bereizen is met een kleine.
Tegen de tijd dat we willen gaan is onze zoon 10 maanden oud.
We willen wat rustiger reizen dan wat we normaliter doen, maar ook nog graag veel dingen zien.
Wat vinden jullie van onderstaand reisschema?
Is Singapore de moeite waard om te bezoeken?
Is het een logische schema?

Perhentian zijn nu wat te veel dagen, wat kunnen we in het schema nog toevoegen daarvoor in de plaats?
En is dit schema echt wel zo rustig?

Alvast bedankt!

25 maart Dag 01: Amsterdam - singapore
26 maart Dag 02: aankomst singapore
27 maart Dag 03: singapore
28 maart Dag 04: Singapore
29 maart Dag 05: Singapore - Melaka
30 maart Dag 06: Melaka
31 maart Dag 07: Melaka - Kuala Lumpur
01 april Dag 08: Kuala Lumpur
02 april Dag 09: Kuala Lumpur
03 april Dag 10: Kuala Lumpur - Cameron Highlands (Tanah Rata)
04 april Dag 11: Cameron Highlands
05 april Dag 12: Cameron Highlands - Penang
06 april Dag 13: Penang
07 april Dag 14: Penang
08 april Dag 15: Penang - Kota Bharu - Perhentian (vliegen?)
09 april Dag 16: Perhentian
10 april Dag 17: Perhentian
11 april Dag 18: Perhentian
12 april Dag 19: Perhentian
13 april Dag 20: Perhentian
14 april Dag 21: Perhentian
15 april Dag 22: Perhentian - Kota Bharu - Kuala Lumpur (vliegen?)
16 april Dag 23: Kuala Lumpur
17 april Dag 24: Kuala Lumpur - Amsterdam
_e_l_i_n_e_
Nieuw lid

Re: Reisschema 24 dagen Maleisie met baby

Berichtdoor David » Di 15 November 2016 09:51

Tof dat je de kleine gewoon meeneemt. Wij doen dat zelf ook hoor. Mijn zoontje is 2,5 jaar oud en is al 3 keer in Maleisië geweest. ;)

Het lijkt mij een logisch reisschema. Ik vind Singapore wel de moeite. Wij waren er de vorige keer maar 1 dag en dat vond ik achteraf wel te kort. Perhentian is idd wel wat lang, denk ik. Je kunt misschien nog overwegen om naar Taman Negara te gaan of zo, dat is nog toegankelijk. Ipoh is ook de moeite. Of je kunt er misschien voor kiezen om wat langer op Penang te blijven, daar is genoeg te zien.

Ik zie dat je voor elke bestemming minstens een complete dag hebt gereserveerd. Dat komt de rust wel ten goede, lijkt me.

Veel succes met het plannen en alvast een fijne reis toegewenst.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 11:28

Wij gingen vorig jaar met onze toen 1,5 jaar oude dochter naar Maleisie en vonden dat we achteraf te weinig rustmomenten hadden opgenomen. We waren (gewend) overal een nacht of 2 tot 4 max en dit beviel ons slecht. Volgende keer blijven we veel langer op 1 plek, en skippen we daardoor dus helaas veel bestemmingen. Kom de rust en het plezier ten goede. Ik kan niet beoordelen hoe jullie kind is bij 10 maanden, misschien kun je dan idd nog best veel doen omdat de kleine toch maar gewoon mee gaat/moet :). Onze 2e is nu 9mnd, ik kan mij zo voorstellen dat het gewoon een kwestie is van in de draagzak en gaan met die banaan ;).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor _e_l_i_n_e_ » Di 24 Januari 2017 23:11

Bedankt voor jullie reacties!
Plannen zijn gewijzigd.. doordat we een huis gekocht hebben waar we in juni in kunnen verschuiven we onze trip naar september. Dan is onze mini 13 maanden. Is Maleisie dan nog steeds een goed idee? Zo ja, is het in die periode slimmer om de reis af te sluiten op de Perhentians of op Koh Lipe? (weer wise..)

Zou top zijn als iemand daar meer over weet.

Dank je!
_e_l_i_n_e_
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Zo 16 April 2017 09:35

In september is Koh Lipe nog gesloten, dat wordt dus Perhentian :).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord