Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Planning reis Maleisië

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Planning reis Maleisië

Berichtdoor Lion » Vr 05 Augustus 2016 08:19

Hallo allen,
Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Gerrit 55 jaar en voornemens om volgend jaar een eerste reis richting Azië te gaan maken samen met mijn vrouw.

Nu hebben wij de volgende plaatsen tot dusver uitgezocht welke wij willen bezoeken.
Nu wil ik graag jullie tips welke route het beste kan worden aangehouden en in welke volgorde en met welke vormen van vervoer. (Bus, auto, vliegen?)
De tijd die wij hiervoor in gedachten hebben ligt zo rond de 21 dagen, maar hiervan kan worden afgeweken.

(Ik denk aan aankomst KL en vertrek Singapore of andersom)
Singapore
Kuala Lumpur
Taman Negara
Cameron Highlands
Langkawi
Malakka
Tioman

De bedoeling is om in ieder geval op Langkawi en Tioman enige dagen te blijven om een beetje te relaxen op het strand.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.

mvg Gerrit
Lion
Nieuw lid

Re: Planning reis Maleisië

Berichtdoor Lion » Do 11 Augustus 2016 13:22

Hallo allen,

We hebben onze wensenlijst iets aangepast en hebben nu het volgende in gedachten:
De bedoeling is trouwens in mei/juni 2017 te gaan.

Ams-KL
KL - 3 nachten - indien aankomst in avond - anders misschien 2
Kuching - 3 nachten
Malakka - 2 nachten
Langkawi - 4 nachten
CH - 2 nachten
Perhentian - 4 nachten
Singapore - 2/3 nachten
Singapore-Ams

Is dit een reël schema en welke volgorde zou logisch zijn?
Nu zullen er sommige routes beter per vliegtuig gedaan kunnen worden, maar welke vormen van vervoer raden jullie aan om bijv. CH te bezoeken.

Alvast bedankt voor jullie adviezen/tips...
Lion
Nieuw lid

Berichtdoor David » Do 11 Augustus 2016 19:03

Hee Gerrit,
In principe is dit een mooi schema. Het lastige is alleen dat sommige van deze plekken wat ver uit elkaar liggen.
Laten we eens kijken. Je komt aan in KL, vanuit KL zit je vrij snel in Malakka, maar ook in CH. Je kunt deze twee plekken dus prima met het OV bereiken. Kuching, Langkawi en Perhentian bereik je het makkelijkst met het vliegtuig. Je kunt bijv. de dag nadat je in KL aankomt naar Malakka gaan, daarna ga je via KL naar CH, je kunt dan doorreizen naar Penang en daar de ferry pakken naar Langkawi. Van Langkawi vlieg je met Fireflyz naar Kota Bharu, om zo Perhentian te bereiken. Dan vlieg je van Kota Bharu met Airasia naar Kuching. Je kunt dat van Kuching ineens naar Singapore vliegen.

Het is maar een idee natuurlijk. Je kunt er ook voor kiezen om meer over land te doen, maar je bent in Maleisië vrij snel 4 of 5 uur onderweg.

Veel succes met het plannen en alvast veel plezier toegewenst.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Lion » Ma 15 Augustus 2016 15:39

Hallo David,
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik heb nog eens zitten puzzelen....

vliegen KL -Kuching
vliegen Kuching - KL - auto huren en dan Malakka
auto Malakka - Cameron Highlands
auto Cameron Highlands - Perhentian (Is dit overigens op een reisdag te doen??, en moet je in Kohta Baru de auto inleveren of kan dit ook in Kuala Besut?)
vliegen Perhentian / Kohta Baru - Langkawi (ik heb gezien dat dit alleen via KL kan, rechtstreeks alleen naar Penang op volgens mij slechte tijden)
vliegen Langkawi-Singapore

Ik dacht nl als afsluiting Singapore maar daar kan je alleen vanaf Langkawi direct vliegen (of je moet Kuching op het einde doen zoals David al voorstelde)

Is dit realistisch of wat denken jullie? lastig, lastig..... :roll:

mvg
Lion
Nieuw lid

Berichtdoor David » Di 16 Augustus 2016 08:32

Dit lijkt mij wel een goed schema. Met de auto reis je in ongeveer 4 uur van CH naar Kota Bharu. Dat is dus goed te doen. Het lijkt me dat je de auto in KB wel kunt inleveren, maar ik heb daar zelf niet veel verstand van. Er is volgens mij ergens op dit forum een topic hierover.

Je kunt met Firefly (http://www.fireflyz.com.my/ ) direct van Kota Bharu naar Langkawi vliegen. Ik heb dat zelf eerder dit jaar ook gedaan. Dit is een vlucht in de ochtend. Goed te doen dus.

Je kunt ook van Langkawi naar Penang en dan van daar naar Singapore (Tigerair).
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Lion » Di 16 Augustus 2016 22:03

Hallo David,
Ik heb nog eens gekeken (ook via jouw link) maar ik kan geen vluchten vinden tussen Kota Bharu en Langkawi. Ik zie overal N/A...
Heb ik iets gemist en of lees ik nu verkeerd??
Lion
Nieuw lid

Berichtdoor David » Wo 17 Augustus 2016 09:28

Idd, dat is vreemd. In februari dit jaar heb ik die vlucht nog wel kunnen nemen. Sorry Gerrit voor de verkeerde informatie. Dan moet je inderdaad via KL, of misschien beter, je reisschema wat aanpassen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 10:45

Ik denk dat dit soort tickets nog niet zo lang vooraf beschikbaar zijn. Ik zou het zo nu en dan nog eens proberen.

Verder kun je het beste een retourticket op dezelfde bestemming kopen, die zijn het goedkoopst. Je kunt dan altijd nog bv via Singapore naar KL vliegen, en terug direct vanaf Singapore. Scheelt vaak flink. Ik maak echter niet uit je bericht op of dit al het geval is.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord