Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland Maleisië. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededelingen

Naast het forum is er tevens een besloten Facebook groep genaamd 'Vrienden van Maleisië' waar je terecht kunt met vragen en opmerkingen. Naast reizigers zijn hier ook expats actief, die vaak actuele tips en informatie delen met de rest van de community. Als je over een Facebook account beschikt is dit een zeer handige manier om je reisgerelateerde vragen aan ons te stellen.

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Rondreis: te veel om te kiezen

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Rondreis: te veel om te kiezen

Berichtdoor Marijtje17 » Za 11 Juni 2016 00:27

Beste reizigers,

Ik sta voor een dillema. Ik ben onze huwelijksreis zelfstandig aan het boeken naar Maleisië maar kan niet kiezen tussen al het aanbod.
Ik had eerst de volgende planning.

1.5 dag KL
3 dagen Taman negara
2 dagen cameron highlands
3 dagen Belum
2 dagen georgetown / penang
6 dagen langkawi
1 dag KL voor terugvlucht.

We komen op 19 juni aan en vertrekken weer op 8 juli in de ochtend.
Ik lees nu dat je bij de pehentian islands echt het bounty gevoel krijgt en dat zou ik toch ook niet willen missen. Als ik dat er nog bij wil. Is dat te doen of te veel reizen? En wat zou ik wellicht kunnen skippen. Cameron highlands misschien?
Wat zou de beste reisroute zijn voor dit?

Wij willen een auto huren bij vertrek vanaf taman negara maar daar os blijkbaar geen autoverhuurbedrijf. Wat raden jullie aan?
Ook de vraag of het leuker is om in Georgetown te verblijven op penang of juist in het strandplaatsje net buiten Georgetown?

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.
Alvast bedankt!
Marijke
Marijtje17
Nieuw lid

Re: Rondreis: te veel om te kiezen

Berichtdoor David » Di 14 Juni 2016 16:00

Als je iets wilt schrappen zou ik misschien Belum of Taman Negara schrappen. Cameron Highlands is wel echt iets anders. Of Perhentian ipv Langkawi, maar Langkawi is natuurlijk wel heel mooi. ;)

Je vraag over de huurauto snap ik niet zo goed. Je wilt met het OV naar Taman Negara reizen?

Ik heb overnacht in Batu Ferringhi, maar dat was niet zo spectaculair. Georgetown is wel interessanter.

Succes met het plannen
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Re: Rondreis: te veel om te kiezen

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 11:03

Het kan evt allemaal met het ov:

Bus KL -> Taman Negara
Minibus via HAN Travel van Taman Negara -> Perhentian
Minibus via Watercolour van Perhentian -> Cameron Highlands
Minibus via Cameron Secrets naar Penang (Georgetown is leuk)
Evt. boot naar Langkawi

Dit kan echter ook allemaal prima met een huurauto vanaf Kuala Lumpur, waarbij je de huurauto dan bv na Penang inlevert en vandaar (of vanaf Langkawi) terug naar KL vliegt.

Ik vond Taman Negara tof, en Belum ook tof. Belum is wellicht net wat rustiger (unieke ervaring).
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Terug naar Vraag en Antwoord