Reisaanbod

Welkom bij het reizigersforum van Veelzijdig Maleisie. Al vele jaren komen reizigers hier met vragen omtrent hun reis naar het prachtige vakantieland. In de rubriek Vraag en Antwoord kun je alle vragen stellen. Laat ons achteraf weten hoe het beviel, of deel tips met de andere forumgebruikers. Ook kun je hier je reisplan delen, zodat anderen er input op kunnen geven. Mocht er ergens niet helemaal uitkomen, neem dan contact met ons op.

Een nieuw bericht publiceer je gemakkelijk door eerst de rubriek te kieze en vervolgens links bovenin op 'Nieuw onderwerp' te klikken. In het nieuwe scherm schrijf je de tekst en onderaan heb je verder nog de mogelijkheid om foto's aan je bericht toe te voegen (klik op 'Foto toevoegen'). Als je bericht gereed is voor publicatie druk je op 'Versturen'.

Mededeling

Let op: niet iedereen ontvangt de bevestigingsmail na registratie. Stuur ons een e-mail zodat we je account meteen kunnen activeren.

Maleisië - 6 weken

Stel hier je vragen over Maleisië (en Borneo). Hier kun je ook je algemene (vakantie) vragen kwijt. Hier kun je jezelf ook voorstellen, en direct je eerste vraag stellen.

Re: Maleisië - 6 weken

Berichtdoor jitsketje » Zo 08 Mei 2016 10:56

Ja, accommodatie is wel lastig. Sommige hebben gewoon geen email adres dus dan is boeken gewoon niet te doen.
Op de bonnefooi vind ik altijd wel wat spannend maar misschien moet ik dat maar gewoon doen.

Welke kampung zou je aanraden op Tioman?
Ik twijfel nu vooral tussen Juara en Salang.
De eerste lijkt mij prachtig en heerlijk rustig maar lees wel over zandvliegen en Salang is een stuk drukker/toeristischer maar dan is er waarschijnlijk wel meer te doen.
jitsketje
Nieuw lid

Berichtdoor jitsketje » Wo 01 Juni 2016 11:23

Kan iemand mij helpen met het volgende stukje...

Georgetown - Penang naar Perhentian
Perhentian naar Cameron Highlands
CH naar Kualu lumpur

Ik zat zelf te denken aan een transfer maar nu heb ik Kang gemaild en ze weten nog niets over die periode (eind juli..) en omdat ik alleen reis is het ook lastiger.
Ik had dit helemaal bedacht met een transfer dus nu weet ik niet of het ook haalbaar is met gewoon OV.
Vliegen is best prijzig zag ik dus dat liever niet.
jitsketje
Nieuw lid

Berichtdoor jitsketje » Do 02 Juni 2016 19:07

Ojeeh!
Goed nieuws en slecht nieuws.
Ik heb een contract gekregen voor werk. Iets waar ik al een jaar op aan het wachten ben.
Heel goed nieuws dus..... Maar en nou komt die. Mijn contract gaat eerder in en nu moet ik waarschijnlijk mijn reis iets inkorten.
Gelukkig is mijn ticket te wijzigen en ook niet voor de hoofdprijs dus dat scheelt.
Alleen dan een nieuw dilemma.. Ga ik mij met een kortere periode beperken tot alleen het schiereiland of toch nog richting Borneo?
En wat zou ik kunnen toevoegen aan het Schiereiland als ik Borneo over ga slaan.
In mijn concept route doe ik nu: KL, Penang, CH, Perhentian, Melaka en Tioman aan.
Her en der kan ik best wat extra dagen inplannen zoals in CH en Melaka waar ik nu maar 1 volle dag had ingepland.
Ook zou ik dan Taman negara mee willen pakken omdat ik dan de jungle in Borneo zou missen.
Zou er dan nog iets moois/bijzonders bij kunnen op het schiereiland?
Ik zou dan waarschijnlijk nog zo'n 4,5/5weken weg kunnen in totaal.
jitsketje
Nieuw lid

Berichtdoor David » Vr 03 Juni 2016 10:32

Allereerst proficiat met je contract. Me dunkt dat je met 4,5 week tijd genoeg hebt om zowel het schiereiland als Borneo te verkennen.
Gebruikers-avatar
David
Maleisiefiel

Berichtdoor Ilya » Do 23 Juni 2016 09:22

4,5 week is idd prima voor schiereiland & borneo. Wel zou ik zelf overwegen niet naar Perhentian én Tioman te gaan, maar een van de plekken te kiezen...maar dat is persoonlijk. Ik zit liever 6 nachten op 1 plek dan dat ik ertussen nog veel moet reizen.

Dan heb je misschien ook makkelijker nog de ruimte om een extra dag aan Malakka te plakken. Cameron Highlands is met 1 volle dag wel prima.
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Berichtdoor jitsketje » Ma 27 Juni 2016 21:36

Ik heb besloten om alleen om het schiereiland te blijven.
Gewoon rustig rondreizen ipv rondhaasten om alles te kunnen zien en doen.
Borneo komt dan een andere keer.
Perhentian en Tioman ga ik dus waarschijnlijk beide wel gewoon bezoeken.
En her en der wat extra dagen zijn dan ook goed te doen en ik ga nu dan naar Taman Negara.
Wat eerst niet op de planning stond!
jitsketje
Nieuw lid

Berichtdoor Ilya » Do 15 December 2016 11:11

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het destijds gehad hebt ? :)
Schrijf je op je eigen website, je reisblog, facebook of twitter over je reis door Maleisie? Neem dan een linkje op naar Veelzijdig Maleisie. Dank!
Gebruikers-avatar
Ilya
Administrator

Vorige

Terug naar Vraag en Antwoord